STEAM tiriamosios veiklos 

STEAM laboratorijos


Nariuotakojų ekspedicija

Biologijos-chemijos laboratorija


Užsiėmime kviečiame į mikropasaulio ekspediciją, kurioje susipažinsite su mažaisiais sausumos vežiagyviais – vėdarėliais. Ar žinojote, kad jie kvėpuoja žiaunomis, nors gyvena sausumoje? Kad jiems patinka drėgmė, bet ne vanduo? Kad jie turi gebėjimą nertis iš savo odos ir susisukti į kamuoliuką, kai jaučia pavojų? 

Tiriamojoje veikloje eksperimentuosite su skirtingomis mikroaplinkomis, tyrinėsite vėžiagyvius per mikroskopus, stebėsite jų išnarų struktūras, spalvų ir formų pasaulį, kuris nematomas plika akimi. Daugiau sužinosite apie gyvūnų klasifikacijas, sandarą, organizmų prisitaikymą prie aplinkos, ekologiją. Taip pat išbandysite skirtingas chemines medžiagas, pažinsite jų savybes bei suprasite, kaip sklinda šviesa. 

Muzikos instrumentų kūrimas mikrovaldikliais

Fizikos-inžinerijos laboratorija


Užsiėmime tyrinėsite, kodėl žmogaus kūnas gali veikti kaip laidininkas ir išsiaiškinsite, kaip mūsų energija gali būti panaudota signalams perduoti. Ar žinojote, kad paprastai suaugusio žmogaus kūnas gali pagaminti iki 200 W energijos – tiek, kiek pakanka įžiebti porai elektros lempučių ar nedideliam elektronikos prietaisui?

Laboratorijoje naudodami įvairias medžiagas ir savo kūną kursite elektroninius muzikos instrumentus ir nagrinėdami garso bangas, elektros laidumą ir energijos virsmus aiškinsitės, kaip garsas gimsta iš elektros impulso. Pasiruoškite išgirsti, kokį elektroninį garsą skleidžia Jūsų kūnas! 

Veikloje daugiau sužinosite apie skirtingas energijos rūšis ir jų virsmus, elektroniką ir mikrovaldiklius, žmogaus organizmą, garso savybes bei valdiklių programavimą, duomenų ir signalų perdavimą. 

Mąstantys mechanizmai

Robotikos-IT laboratorija


Užsiėmime pasikliaudami savo inžineriniais gebėjimais konstruosite robotus bei įsitrauksite į technologinę išlikimo misiją. Reali situacija – sandėlio logistika – taps programavimo užduotimi: robotas turės paimti, pervežti, reaguoti į kliūtis ir surasti optimalų sprendimą per ribotą laiką. 

Naudodami jutiklius, loginius algoritmus ir matematinę navigaciją, tyrinėsite, kodėl net maža klaida gali pakeisti visą rezultatą. Ar judėjimas suveiks taip, kaip suplanuota? Ar trajektorijos skaičiavimas atlaikys tikrovę? Ar įveiksite iššūkį, kai vienintelis tavo pagalbininkas turi ne širdį, o kodą?

Tiriamojoje veikloje daugiau sužinosite apie algoritmavimą ir programavimą, duomenų apdorojimą ir analizę, skaitmeninių sprendimų taikymą realiame pasaulyje. Taip pat gilinsitės į technologinių sistemų kūrimą, testavimą ir tobulinimą bei lavinsite erdvinį mąstymą. 

3D misija: nuo formos iki daikto

Išmanaus miesto laboratorija


Užsiėmime dirbdami su vizualinėmis, modeliavimo ir skaitmeninėmis programomis kursite personažus, objektus ir net žaidimų scenas. Savo kūrinius galėsite ne tik animuoti ar naudoti virtualiai, bet ir atsispausdinti, taip idėją paversdami apčiuopiamu objektu. Kūrybinis dizainas čia bus tiek pat svarbus, kaip ir technologiniai įgūdžiai. 

Ar žinojote, kad 3D modeliai jau naudojami chirurgijoje, kultūros paveldo atkūrime, architektūroje ar net kosmoso tyrimuose? Ar susimąstėte, kur baigiasi kūryba, o kur prasideda atsakomybė?

Daugiau sužinosite apie kūrybinį ir technologinį projektavimą, medžiagas ir formas, technologijų poveikį žmogui bei aplinkai, prototipų kūrimą ir testavimą. Taip pat lavinsite kūrybiškumą bei naudojimąsi skaitmeninės kūrybos įrankiais, praplėsite žinias apie skaitmeninę etiką ir autorines teises. 



Programos skirtos – 7–12 klasių mokiniams
Trukmė – 90 min.
Registracija – steam@mokslosala.lt
Kaina – 3 Eur mokiniui