#EnergySmartSTART programa
Energetikos programos mokiniams parengtos Mokslo salos STEAM Kaunas komandai bendradarbiaujant su Ignitis #EnergySmarSTART programa.
Užsiėmimai – nemokami, finansuojami Ignitis #EnergySmartSTART programos. Registracija vykdoma: steam@mokslosala.lt.
Kas pirmasis išrado elektros lemputę?
Šioje programoje mokiniai susipažins su elektros lemputės atsiradimo istorija, išsiaiškins, kas pirmieji išrado elektros lemputę, daugiau sužinos apie skirtingus elektros gamybos būdus, Išsiaiškins, kaip elektros energija iš elektrinės atkeliauja iki mūsų namų.
Dirbdami grupėse vaikai tyrinės ir kurs elektros grandines, diskutuos ir patys konstruos veikiančias elektros lemputes, atliks testavimus bei fiksuos rezultatus. Praktinės veiklos padės geriau suprasti, kaip veikia elektros grandinė, kodėl svarbu atsakingai vartoti energiją, kaip skirtingi elektros gamybos būdai veikia mūsų aplinką. Čia bus sužadintas ne tik smalsumas, kūrybiškumas, komunikaciniai gebėjimai, bet ir kritinio mąstymo įgūdžiai.
Programa skirta – 1–4 klasės mokiniams
Trukmė – 60 min.
Žalioji energija: ar ji visada atsinaujinanti?
Mokslininkų komanda aptiko nuošalią salą, kurioje planuojama įrengti nepriklausomą stovyklą, aprūpinamą atsinaujinančia energija. Jūs esate pakviesti į pagalbą, kaip jaunieji inžinieriai, kurių misija – sukonstruoti vėjo jėgainės prototipą, išbandyti jo veikimą bei papildyti sistemą energijos kaupimo sprendimu, kad elektra būtų galima naudotis net tada, kai vėjas nurimsta.
Užsiėmime naudojami LEGO SPIKE, LEGO Motion ir kiti atsinaujinančios energijos edukaciniai rinkiniai. Atlikdami užduotis tyrėjai aiškinsis skirtumą tarp žaliosios ir atsinaujinančios energijos, sužinos pagrindinius energijos šaltinius Lietuvoje ir pasaulyje bei geriau supras saulės, vėjo, hidroelektrinių bei biomasės veikimo principus.
Programa skirta – 5–6 klasės mokiniams
Trukmė – 60 min.
Misija: atsakingas elektros energijos vartojimas
Jūsų mokykla netikėtai įsitraukia į nacionalinį „Energijos iššūkio“ turnyrą. Dėl vis didėjančių elektros tiekimo trikdžių, įstaigos administracija ieško komandos, kuri sukurtų veiksmingą elektros energijos vartojimo sprendimą. Įjungiamas simuliacinis režimas: keli kabinetai atjungiami nuo elektros tiekimo, šviesa prigęsta, įrenginiai neveikia. Norint ištrūkti iš šio „energinio užrakto“ reikės rasti efektyvios energijos vartojimo sprendimus.
Užsiėmime, per inžinerinį ir technologinį mąstymą, mokiniai tyrinės tvarios energetikos iššūkius: analizuos, kiek energijos sunaudoja jų buitis, nagrinės modernius sprendimus, padedančius taupyti elektrą ir, naudodami mikrovaldiklius, kurs išmanaus elektros taupymo mechanizmo prototipus. Čia per eksperimentus bus ugdomas ne tik atsakingas požiūris į energijos naudojimą, bet ir kritinis mąstymas, kūrybiškumas, inžinerinių problemų sprendimas.
Programa skirta – 7–12 klasės mokiniams
Trukmė – 60 min.
